Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

Frozen Yogurt: Σπιτικό παγωμένο γιαούρτι

Frozen Yogurt
Το παγωμένο γιαούρτι είναι μια καινούρια μόδα (στην Ελλάδα, γιατί στην Αμερική και σε άλλες χώρες μετράει αρκετά χρόνια) που κάνει θραύση και η
προσωπική γνώμη είναι πως υπάρχουν πολλοί και βάσιμοι λόγοι που αγαπιέται ιδιαίτερα. Πρόκειται για ένα αντικατάστατο του παγωτού με πολύ λιγότερες θερμίδες και πιο υγιεινό. Το κατεψυγμένο γιαούρτι (frozen yogurt) είναι ένα κατεψυγμένο επιδόρπιο που περιέχει γιαούρτι και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα. Είναι ελαφρώς πιο ρευστό από το παγωτό, επειδή είναι πιο χαμηλό σε λιπαρά λόγω της χρήσης του γάλακτος αντί της κρέμας γάλακτοςΟι εταιρείες λοιπόν που το παράγουν μας ενημερώνουν πως είναι ένα προϊόν χωρίς λιπαρά (περίπου 100 θερμίδες τα 100 γρ.) και χωρίς χρωστικές, με υψηλές διατροφικές αξίες. Επομένως τα νέα για όσους προσέχουν τη σιλουέτα τους και τη διατροφή τους είναι καλά. Προσωπικά από τη πρώτη φορά που το δοκίμασα ενθουσιάστηκα. Αρέσει ακόμα και σε όσους δεν συμπαθούν ιδιαίτερα το γιαούρτι. Ξετρελάθηκα και με τα toppings, τις γαρνιτούρες δηλαδή που μπορούμε να επιλέξουμε για το γιαούρτι μας. Σοκολάτα, μπισκότα, γλυκά του κουταλιού, προτείνω όμως τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς για λιγότερες θερμίδες. 
Αλλά την αλήθεια μου θα την πω. Μου φαίνεται ψιλο-ακριβούτσικο. Ίσως επειδή η ποιότητα πληρώνεται;; Ίσως. Μάλιστα το συγκεκριμένο κατάστημα με frozen yogurt που συνηθίζω να επισκέπτομαι είναι self service και κάθε φορά "την πατάω". Εννοώ πως πάντα -ίσως και λόγω του ότι μου αρέσει πολύ και το λιγουρεύομαι!- βάζω παραπάνω ποσότητα από όσο πραγματικά θέλω. Και αν σκεφτείτε πως τα 100 γρ έχουν περίπου 2 ευρώ, ε τότε για μένα προσωπικά είναι μια απόλαυση που δεν μπορώ να έχω συνεχώς. Εκτός αν βρεθεί μια συνταγή για να μπορούμε να φτιάχνουμε παγωμένο γιαούρτι και στο σπίτι, ακόμα και αν δεν έχουμε παγωτομηχανή. Έψαξα λοιπόν και βρήκα. Και μάλιστα βρήκα και αρκετές παραλλαγές. Προτίμησα όμως την πιο light, αποφεύγοντας την κρέμα γάλακτος.  Να λοιπόν η συνταγή που είναι εύκολη και που μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε στο σπίτι μας ένα παγωμένο, νόστιμο και υγιεινό σνακ με σαφώς λιγότερα έξοδα...

Υλικά
500 γρ γιαούρτι στραγγιστό, πλήρες
200 γρ γάλα πλήρες
250 γρ κρυσταλλική ζάχαρη (μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και φρουκτόζη)
3 βανίλιες
λίγες σταγόνες λεμονιού ή πορτοκαλιού για άρωμα

Σε ένα μπολ βάζουμε το γάλα το οποίο μόλις έχουμε βγάλει από το ψυγείο και χτυπάμε με το μίξερ ώσπου να αφρατέψει ελαφρώς. Έπειτα προσθέτουμε το γιαούρτι, τη ζάχαρη και τις σταγόνες και ανακατεύουμε με σύρμα. Στο σημείο αυτό προαιρετικά μπορείτε να πάρετε φράουλες και με ένα κατάλληλο πλακέ εργαλείο της κουζίνας (συγνώμη αλλά με τίποτα δε θυμάμαι το όνομα του) μπορείτε να τις ρίξετε στο μπολ με το γιαούρτι και να τις λιώσετε ελαφρά. Η αλήθεια είναι ότι με τις φράουλες η γεύση του παγωτού απογειώνεται. 'Επειτα για όσους έχουν παγωτομηχανή τα πράγματα είναι απλά, εγώ όμως που δεν έχω έκανα το εξής. Έβαλα το μπολ στη κατάψυξη και μετά από 1 ώρα το έβγαλα και "χτένισα"-ανακάτεψα το μείγμα. Αυτό είναι απαραίτητο για να πάρει αέρα το παγωτό και να γίνει πιο κρεμώδες, αλλά και για να μην κρυσταλλώσει. Ξαναβάζουμε στην κατάψυξη και επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία με το ζωηρό ανακάτεμα άλλες 4-5 φορές ανά μία ώρα. Το παγωτό είναι έτοιμο!
Κάντε στροφή στο ποιοτικό παγωτό απαλλαγμένο από περιττές θερμίδες και συντηρητικά και απολαύστε το κάθε απόγευμα στη βεράντα σας με καλή παρέα και χωρίς ενοχές...


http://clipit.blogspot.gr/2012/05/frozen-yogurt.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...