Δύο τρισ. ευρώ θα κοστίσει στα ταμεία της ΕE ενδεχόμενη χρεοκοπία του ελληνικού κράτους, σύμφωνα με
απόρρητη έκθεση του αμερικανικού Ινστιτούτου Stratfor, την οποία δημοσίευσε η σαββατιάτικη έκδοση της εφημερίδας Bild.
Η εφημερίδα αναφέρει ότι η έρευνα αυτή κυκλοφορεί σε ανώτατους κύκλους της αμερικανικής πολιτικής, ενώ οι αναλυτές του Stratfor είναι γνωστοί για τις στενές σχέσεις τους με τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες.
Η έκθεση επίσης προβλέπει χρεοκοπία της Ελλάδας, έξοδο από την ευρωζώνη και κόστος ύψους δύο τρισ. ευρώ.Στην έκθεση απαξιώνονται και χαρακτηρίζονται μη ανταγωνιστικοί οι τομείς της ναυτιλίας και του τουρισμού και η Ελλάδα κρίνεται πως δεν μπορεί να αποτελέσει το αντίπαλο δέος προς την Τουρκία.
Στο ίδιο κείμενο αναφέρεται επίσης πως η χώρα πρέπει να πεταχτεί εκτός ευρωζώνης, για να επιβιώσει το ευρώ.
Σύμφωνα με την έκθεση που φέρνει στο φως η Bild, «την ημέρα που η Ελλάδα θα αποχωρήσει από το ευρώ, θα χρειαστεί ένα ταμείο, που να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα τρία ζητήματα:
- Πρώτον, το ότι η Ευρώπη χρειάζεται περίπου 400 δισ. ευρώ για να προστατεύσει άλλα κράτηαπό τη μετάδοση της κρίσης, δηλαδή τις χώρες στις οποίες η Ελλάδα είναι χρεωμένη.
- Δεύτερον, το ότι χρειάζονται περίπου 800 δισ. ευρώ για να παρεμποδιστεί η κατάρρευση ευρωπαϊκών τραπεζών σε Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία. Οι τράπεζες θα χρειάζονταν φρέσκο χρήμα πολλών δισεκατομμυρίων για να εξασφαλίσουν τις καταθέσεις.
- Και τρίτον, το ότι θα δημιουργείτο αναταραχή στις χρηματαγορές. Η Ιταλία -όπως και η Ελλάδα- διατρέχει τον κίνδυνο να καταρρεύσει.
Για να σωθεί η Ιταλία, θα απαιτούνταν άλλα 800 δισ. ευρώ. Το Ταμείο για τη διάσωση της Ευρώπης θα έπρεπε να διαθέτει πάνω από δύο τρισ. ευρώ. Οσο δεν υπάρχει ένα τέτοιο ταμείο, η Ελλάδα δεν μπορεί να αποκλειστεί από το ευρώ, καταλήγει η έκθεση της Stratfor…
ΠΗΓΗ: protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου